Paul & Liek go . . .

Finnish Sauna Experience

Drie dagen in het Finse deel van de poolcirkel en je begrijpt waarom die slimme Finnen ooit de Finse sauna hebben uitgevonden. Als je het buiten dan echt niet meer warm kunt krijgen, met niks niet, dan is er inderdaad nog maar 1 oplossing. Na zo'n hele koude dag, of je nou gewandeld hebt door dikke pakken vers gevallen sneeuw, je hebt laten rondtrekken door 6 overenthousiast dravende Huskies of door het sneeuwparadijs op de top van het Lapse heuvellandschap hebt laten rondscooteren. . . . Koud word je, koud voel je je, koud blijf je, koud heb je het BRRRRRRRRRRR. . . Dat moment dat je dan die 90 graden warme sauna binnen komt is te heerlijk. Eindelijk warm, eindelijk heerlijk warm, eindelijk ultiem warm. Langzaam vormen zich de eerste zweetdruppeltjes op je huid, het is een hele opluchting om te zien dat je lichaam zich na zo'n dag weer zover kan opwarmen dat het spontaan wil gaan zweten

Wink
. Je kunt je op dat moment nog niet voorstellen dat je het zo heet zal gaan krijgen dat je over 5 minuten (de temperatuur in de sauna is inmiddels opgelopen tot 100 graden en uit je neus komt al een licht fluitend geluid) zelfs zin kan krijgen in een nakend rondedansje in de sneeuw, maar geloof me, ook die ervaring is hemels na zo'n werlverdiend hitte-badje. Een weldadig gevoel blijft over en volledig relaxt geef je je over aan de heerlijke geuren die inmiddels vanuit de keuken de hele chalet vullen. Een zalig bord home-made spagetti Bolognese (thankz to uppercook Elise) is de kroon op alweer een prachtige dag in Winter Wonderland. . .

Elise

Hahaha Mevrouw fluitketel u zag er weer mooi rose uit vanavond vers uit de sauna.

Lonnie

Vandaag ben ik ook, met mijn meisjes, naar de sauna geweest. Helaas zonder dik pak sneeuw.om je af te koelen .. Wat maken jullie veel mee! Top! X

Karin

Hahaha ik heb er een beeld bij, bij die sauna ;) Have fun!