Paul & Liek go . . .

Hopping on and of the BigBus

Vandaag de 86ste verjaardag van papa-lief en jammer dat hij niet met ons mee wilde om Kerst met ons te vieren in California. Natuurlijk hem vandaag al facetimend luidkeels toegezongen. Happy birthday lieve papa!

Met het uur lijken de Christmas vibes vermenigvuldigd te worden, hier in deze prachtige stad aan de baai. Zelfs de temperatuur doet mee aan het kerstgevoel (boehoe het is maar 12 graden ofzo en zo boven op het dak van onze BigBus Hop on - Hop off lijkt het zomaar -12 graden). Maar het mag de pret niet drukken. Dikke truien aan, sjaals om, capuchons over de oren, dikke sokken in de schoenen en we duiken gewoon weer in vol ornaat het Kerstgedruis in. Rijkelijk in kerstgetooide Cable-trams rijden al rinkelend en bellend en met luidkeels zingende inzittenden door de heuvelachtige straten. We genieten van de typical American dishes als Clamchowder in Sourdough Breadbowl van de wereldberoemde oudste bakker van San Francisco Boudin. We laten ons verleiden tot het kopen van allerlei lekkers op de Ferry Farmersmarket en slaan met een gerust hart Starbucks dit keer over om bij A Real Coffee Corner een Latte & Cappucino te bestellen. Dat we voor deze paar dagen San Francisco diep, heel diep in de buidel moeten tasten, en hiervoor waarschijnlijk wel weer een maandje heel hard moeten werken als we weer terug in Nederland zijn, vergeten we voor het gemak maar even zolang we hier zijn.

We trakteren onszelf ook nog op een, door ons zelf verzonnen, attractie bij Macy’s aangezien we een beetje zuinig willen zijn op onze laatste dollarbiljeten van vandaag. We laten ons met de Macy-roltrap gewoon een paar keer helemaal naar de bovense etage rollen en evenzoblij weer naar beneden om als hazen weer deze megastore uit te rennen om weer een hap frisse lucht te kunnen nemen.

Aangezien onze jetlag ons nog niet helemaal heeft durven loslaten, kiezen we ervoor om, voordat we straks voor onze Grande Finale met de Christmaslight-bigbustour de Oakland Bay Bridge over rijden, toch nog even ‘a afternoon napje’ te doen. Fantastische stad! Merry Christmas San Francisco!

Elise

We worden door jouw verhaal helemaal ondergedompeld in de Kerstsfeer van San Francisco.
Heerlijk!