Paul & Liek go . . .

Happy New Year!

Dat is even wennen zeg, Ineens is het zomaar 2019, en voor het tweede jaar op rij vieren we deze eerste dag van het nieuwe jaar aan de andere kant van de wereld. Dit jaar in Phoenix. In Sun Valley, een miljoenenstad midden in de woestijn. Een paar dagen family-quality-time. We hebben ons onder laten dompelen in het Amerikaanse leven. Al onze eigen gewoonten en gebruiken even ‘on hold’ gezet. Ons overgegeven aan het XL- leven van de Amerikanen. Winkelen bij Costco (een megagrote Makro), oudjaarsboodschappen doen bij Wholefoods (een megagrote Ekoplaza), een late lunch bij de plaatselijke Thai, een overdadige avondmaaltijd bij de Mexicaan. En dan komen we ‘thuis’ en lijkt het leven weer terug te komen in de zen-stand. Een gezellige familie-oudjaarsavond met 5-crowns spelen en een Engels-Nederlandse versie van Scrabble. Een XXXL-land die het vuurwerkspektakel van Nederland nog niet op mijlen na kan evenaren, daarin zijn wij Nederlanders dan toch echt veel meer XXXL in ;). Dank je wel lieve sista’s! CU soon in Holland!

We stappen de auto in,  nadat we elkaar een big hug te hebben gegeven en beloven elkaar nooit uit het oog te verliezen. Google maps wordt ingesteld op San Diego, de laatste bestemming van onze California roadtrip. Met een lijst vol tips van onze sista’s zullen deze laatste dagen voor een prachtige finale van onze trip gaan zorgen. Na een lange, en niet al te enerverende rit waarin de Sand Dunes en de wonderlijke rotsformaties zo her en der wat afleiding brengen, leveren we onze koffers snel af in ons hotel ‘nearby Seaworld’. Op naar Mission Beach, de boulevard vol vrolijke, blije, zonnige jonge en wat minder jonge mensen. Vol jongelui in korte broeken, prachtige meiden in minirokjes op electrische stepjes of op skateborden. Het prachtige poedersuikerzandstrand met als toetje de zonsondergang zonder een wolkje aan de horizon. Beautiful!

Zullen we nog even naar The Old Town gaan voordat we ons bedje induiken, vragen we elkaar na een XXXXL-taco-chicken-dinner. We bereiden ons maar nergens meer op voor want tot nu toe is nog niets uitgekomen van de voorstellingen die wij ons hebben gemaakt van steden en dorpen dus volledig blanco lopen we de met lichtjes versierde poort van The Old Town in geheel Mexican Style in . . . .  ons hart maakt een sprongetje . . .