Paul & Liek go . . .

A long trip to Malang. . .

A long trip to Malang Om acht uur vanmorgen zaten we al als de sultan en zijn prinses koninklijk in het deluxe busje met onze prive chauffeur. Decadentie ten top! En dat in een land waar het contrast tussen arm en rijk al zo giga groot is. Van bedelende oude mannetjes tot boedhabeeldjes verkopende jongens tot keurige meiden die als local guide in het paleis van de sultan werken. Van krottenwijken tot megagrote villaas. Soms hebben we het er wel een beetje moeilijk mee, we zouden alle armen hier wel mee willen laten delen in onze rijkdom, maar alles wat we geven is een druppel op een gloeiende plaat. Paul wisselt met mannen op straat zijn sigaren in ruil voor kreteksigaretten, ikzelf geef zo her en der duizend rupies aan een bedelaar. Via Solo en een bezoekje aan de kraton van de sultan aldaar, komen we rond half acht 's avonds aan in Enny's guesthouse waar we in het Nederlands hartelijk verwelkomd worden. Vanavond heb ik mijn tante Lietje wel heel erg gemist! Boehoe, waar kunnen we wel, en waar kunnen we niet eten? Voor de safety maar gekozen voor Osoto, een soort macdonald waar je allerlei soorten soto kan eten. Nou ben ik daar in Nederland ook al niet echt fan van, maar van die oude en kapotgerende kippen valt natuurlijk al helemaal geen lekkere soto te maken. En die bami van Paul was al helemaal niet om aan te zien. Afijn, tante Liet, Mea of Jan, het lijkt ons zeer verstandig als een of meerdere van jullie als de wiedeweerga in het vliegtuig springen om ons hier bij te staan met al die overheerlijke eettentjes waar we nu niet durven te eten. . . . . . . .

Martijn

Opvallend, alhoewel... om te zien dat bijna de helft van het verhaal wederom over eten gaat! Lijkt ons wel... :-)

Martin&Christine

Wauwhhh, geniet gewoon helemaal mee, voel de warmte bijna.
Had graag een dagje met jullie meegekeken.
Maar met de foto's komen we natuurlijk ook een heel eind om mee te genieten.

groetjes

Jan en Mea

He globetrotters, zo te lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin.
Geniet er maar lekker van, zijn wel een beetje jaloers.
Maar ja, jullie weten waarom we niet konden.
Wat betreft het eten op straat kan ik je aanraden om je ogen goed te gebruiken en kijk of het bord goed schoon is gemaakt.
Ook moet je alleen vers en gekookt of gebakken voedsel bestellen.
Kijk uit met water, ijs, sla en kant en klaar fruit, dit kan gewassen zijn met kraan water.
Indien je fruit wil eten neem dan niet geschild fruit en laat dat dan door de verkoper of door je zelf schoonmaken.
Voor de rest moet je niet te bang zijn om ergens te gaan eten,er zijn best goede restaurantjes.

heeeeeeel veel plezier,geniet er maar lekker van.
groetjes van ons.