Paul & Liek go . . .

Dancing with the kids. . .

Onze chauffeur is echt een hero. Eerst brengt hij ons veilig in het donker via hobbel de bobbel wegen naar de Bromo, vervolgens brengt hij ons met dezelfde hobbels en bobbels, met een auto die onder het vulkaanstof zit van de eruptie van die ochtend weer terug naar beneden. Hij stopt onderweg om voor ons rambutan, kacang, koffiebonen, salaks en nanka te kopen.

Ondanks het feit dat er voor ons een aantal excursies inbegrepen zijn, adviseert hij ons zo her en der toch ook nog andere leuke dingen te doen zoals de theeplantage van een paar dagen geleden, maar met als hoogtepunt toch wel vanmorgen.

Nadat we eerst effe rondgesnuffeld hebben op de plaatselijke passar van Kalibaru, rijden we door naar de plantage van Meprou Harnie. Meprou Harnie is tropisch plantkundige en runt de plantage die al sinds haar grootouders in familiebezit is. Ze spreekt ongelooflijk grappig Nederlands, met die hele dikke D. Na een vrolijke wandeling over de plantage, waar we uitleg krijgen over gula (palmsuiker), koffie, cacao, kaneel, kurkuma, kardemom, nootmuskaat en al wat daar nog meer groeit en bloeit eindigen we de wandeling met een dansvoorstelling met kinderen. Onder het genot van een kopje kopi met pisang goreng en lumpur dansen de meisjes als ballerina's voor ons. Wat een schatjes. . . . . .

Wat een prachtige plek om onze toer op Java mee te eindigen.

Bo & Bo.

liek en paul, als jullie nog in de gelegenheid zijn om iets lekkers te eten.....dan is het wel ,,kué pancong,, maar dan de zoete !!! dat is wel zzooooo.....hh.....eerlijk!!!
nou ja, al hun koekjes zijn heerlijk.
geniet daar van. groetjes, liefs van ons.

Roy

Pff lijkt net of ik een boek lees, tof ja ja tof. have fun.

Ray (Lelystad)

Hallo luitjes,
nou het klinkt allemaal weer overheerlijk. zie het al voor me, lekker uitrusten met een lekkere bak tubruk en pisang goreng, hmhmhmhm..
Uit welke plaats komt die driver van jullie of werkt hij alleen via reisburo ?? misschien een optie voor mij als ik daar ben in oost Java.
Veel plezier verder en tot een volgend keer...
Groetjes.

Mama

Hi die bofferds! Toch nog toko Oen gevonden in Malang!! Ook nog lekkere cendol geproefd? Hèèèèè`rrrrrrlijk..of.valt het tegen en is die van A-an kekkerderderder????
Paul,waar "ben je de dochter van "Man-jo" tegengekomen en heb je haar ge-adopteerd????
Nou, "cintaku" sampai laènkali! Geniet maar verder!
(cintaku=mijn lieverds)