Paul & Liek go . . .

Kopi Luwak

Kopi Luwak Tijdens een lange rit van Munduk naar Ubud die overigens ongelooflijk mooi was, kwamen we een Kopi Luwak warung tegen. De echte koffiekenners onder ons kennen de Luwak. Maar voor wie het verhaal niet kent zal ik het ff kort beschrijven... De Luwak koffieboon, of ook wel Pea Berry genoemd, wordt gegeten door de Civatkat, door de lokale bevolking Luwaks genoemd. Nadat deze marterachtige kat de bonen gegeten heeft volgt de fermentatie in de maag van het beesje. Daarna poept ie de bonen weer uit, en je raadt het al......daar branden ze hier 's werelds lekkerste koffie van. Ook ik mocht me laven aan een heerlijk kopi Luwak en ik moet eerlijk zeggen, het was werkelijk een fantastische belevenis, alsof er, in dit geval, een engel op je tong.......  Aangezien Liek niet echt kon wennen aan het idee, was het hele kopi Luwak, dus helemaal voor mij..........heerlijk. Het was alleen een beetje jammer dat ik daarna steeds meer rode bultjes op mijn lichaam kreeg. Maar ja dat moet je toch over hebben voor een lekker kopie koffie.

Reacties

Reacties

Maud

Geef mij maar een kopie nescafé of D.E. cappuccino. Kopie luwak is misschien wel lekker voor Paul als kopie tubruk! Met pisang gorèng erbai!!!!
Doei & love...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!