Paul & Liek go . . .

Bali, paradise island

This must be paradise. . .  Kom je 's morgens aan in een heel klein plaatsje in het uiterste oosten van Bali. Ergens op een weggetje ineens een bord met Villa Arjuna. Word je welkom geheten door een Nederlandse dame Els genaamd. Blijkt zij de eigenaresse van dit prachtige stekkie. Ze runt samen met haar man Hans al tien jaar deze B & B waar je 's avonds overigens ook heerlijk kunt eten. Word je vervolgens naar je kamer gebracht, lekker op de begane grond met een veranda met uitzicht op . . . . . . . . . zee! Ga je 's middags met Hans in zijn fourwheeldrive de bergen in, kom je bij een authentiek Balinees gezin terecht waar je heerlijke thee en koffie aangeboden krijgt met allerlei lekkers als pisang goreng en een soort van gefrituurde balletjes met gula erin. Rijd je daarna door omhoog, nog verder omhoog via steeds smaller wordende paadjes die steeds onverharder worden. Kom je aan bij een prachtige stek, bovenop een berg bij een van de negen tempels die horen bij de gunung agung (hoogste vulkaan van Bali). Krijg je het verhaal te horen over Edward Wallace en Charles Darwin en daarna ook nog eens het verhaal over de goden uit het Hindoeisme. Boven op die berg heb je een meer dan geweldig uitzicht over Bali, adembenemend! Kom je terug van je trip, duik je in dat heerlijke zwembad van waaruit je, als je aan de rand gaat hangen een fantastisch uitzicht hebt over zee.  Word je tot overmaat van ramp aan het begin van de avond ook nog eens gemasseerd door een Balinese priester die zich anderhalf uur lang uitslooft om je lichaam weer helemaal als nieuw te laten voelen. Alle andere massages die je ooit gehad hebt lijken allemaal onzinnig na deze massage, inclusief de massages die ikzelf geef. Ga je uit armoe maar vragen of je bij de massage van je 'partner' die morgen gemasseerd gaat worden, aan mag schuiven om alsjeblieft de kunst af te mogen kijken omdat het anders geen zin heeft om ooit nog verder te gaan met masseren in Nederland. Sta je de volgende morgen als herboren op om meegenomen te worden naar de pasar om daar inkopen te gaan doen voor de Balinese lunch die je zodadelijk zelf gaat kokkerellen. Krijg je de plaatselijke visafslag te zien, waar je drie makreeltjes koopt die later die ochtend op de bbq worden gegrild, kom je terecht op de pasar van Almapura, een ervaring op zich waar Paul zijn ervaringen nog uitgebreid over zal gaan opschrijven. Sta je de uurtjes daarna lekker te snijden en te oeleken om daarna te genieten van een heerlijk maaltje met allerlei heerlijkheden die je net zelf bereid hebt zoals sate lilith (vissate), frikadel jagung (maiskoekjes), sambal tomaat, gegrilde makreel, tempeh goreng en urap ketimoen (komkommersla). Kom je met een volle maag terug bij Villa Arjuna duik je het zwembad maar weer in om van dat prachtige uitzicht over zee te genieten. Mag je daarna als leerling masseuse stage lopen bij de massage van je partner en kalk je zes kantjes vol om alle technieken maar zo goed mogelijk te kunnen onthouden. En dan. . . dan rond een uur of negen 's avonds, dan, nog heel even, loop je naar het zwembad in het donker om daar nog ff een duik te nemen en van de sterren en de maan te genieten. . . . .  Ben je dan in paradise of hoe zit het?

Elise

Ik dacht het dus wel!!!! Doe ons allemaal ff het adres! ;)

Christine

Oh, balen zeg dat we daar nu niet allemaal zitten.
Maar ik laat nu niet de kans lopen om me bij deze geheel gratis aan te bieden als proefpersoon om deze nieuwe massage technieken op mij uit te proberen......vanzelfsprekend, je moet wat over hebben voor je familie die nog wat dingetjes willen oefenen.....

Mama

Chrisine heeft het helemaal goed, ik sta helemaal tot je dienst om als proefkonijn te mogen fungeren. !!!
Ik kan niet wachten........
Geniet maar nog ff van jullie sprookjes huwelijksreis en wat het allemaal moge inhouden. het zij jullie gegund!!!
Nou sweeties love u2 en sampei jemut (tot zirms)

Mama

ff correctie: sampei jemput lagi (tot ziens betekent het in het bahasa) okay,,,,,,,,,,,,

Aju, tot het volgende verhaal!!!

lonnie

oeffffffff, wat is dit een heeeeeeeerlijk verhaal!!...... Wat moeten jullie een fantastische tijd hebben samen. Hou dit vast!!!

x