Paul & Liek go . . .

The Little Hilton . . . (Part One)

Overgave! Het gaat om pure overgave!

Je laten onderdompelen in het leven zoals de mensen hier leven. Wat een bevoorrechte mensen zijn wij dat wij hier, bij onze familie in Serpong (een voorstad van Jakarta ;), uhuh met 1 miljoen inwoners nauwelijks meer een voorstad te noemen), een paar dagen mee mogen draaien met dit mooie gezin. Dat wij mee mogen doen met hun gewoontes en gebruiken. Volledig geadopteerd, zoals ik dat al twee keer eerder heb meegemaakt. Maar juist ook Paul, die zij voor het eerst hebben ontmoet wordt volledig opgenomen in het gezin als een heus familielid. Bijzonder, warm, en hartverwarmend! Met open armen zijn we verwelkomd en mogen wij genieten van hun onvoorwaardelijke gastvrijheid. Vol trots op 'The Little Hilton' dat ze voor ons hebben ingericht ;).

Wij dompelen ons onbevangen als kinderen onder in dit leven, dit voor ons 'onbekende' leven. We geven ons over aan de geuren van kruidnagel en kamfer. We geven ons over aan de smaken van knoflook, rode pepers en alle kruidenmengsels. We geven onze over aan de zoete smaken van al die heerlijke vruchten, de sappige mango's, de zachtzoete banaantjes, de grappig friszure mangis en wat al niet meer aan zoete sappigheden. We geven ons over aan de klamme warmte, aan de onweersbuien, aan de zon op onze huid. We geven ons over aan dit prachtige land en alles wat er bij haar hoort. . .

To be continued. . .

Floor de Ceuninck van Capelle

Hallo Liek en Paul, we wensen jullie veel plezier samen !!
Doe iedereen onze groeten en ook mijn moederland.
Liefs en kus;

o. Bob en t. Floor